Atlas

Jag måste börja det här inlägget med att säga tack! Tänk att ni bloggläsare är så fantastiska och peppar mig så himla mycket, det gör faktiskt stor skillnad för mig. Ibland har jag så svårt att se olika perspektiv på saker, jag fastnar liksom i något slags spår. 

Den här dagen har i alla fall varit helt galet bra hittills. Klockan tre träffade jag J och hennes hundar Atlas och Rocko. I slutet av månaden ska jag förhoppningsvis vara hundvakt åt Atlas, någonting jag ser fram emot helt sjukt mycket! 
Jag hade bara träffat honom en gång förut och då fick vi en lite krånglig start. Han var nämligen väldigt mammig (precis som Tubbe kunde vara ibland), och var ute och gick med J så att säga. Att jag gick där bredvid struntade han blankt i, det måste ha sett ut som en katastrof haha! 
Sista biten gick det däremot ganska bra, och J berättade idag att Atlas faktiskt tittat efter mig när jag gick till bussen den gången. Det är väl ändå världens bästa känsla när man riktigt märker att ett djur faktiskt gillar en och vill vara med en? 
När Atlas såg mig idag hoppade han mot staketet på rastgården och såg riktigt glad ut, så kanske han gör med alla men det kändes verkligen som att han kände igen mig vilket också är en sjukt underbar känsla. 
På promenaden idag märktes också det att han fokuserade mer på mig och han drog inte mot J på samma vis när vi gick, enorm framgång! 

Vore det intressant att läsa om mer om Atlas när vi ses? 
Visst är Atlas superfin? Värsta drömhunden! 


Anonym

Superfin hund! Vad är det för ras?💕

Svar: Vit herdehund, om jag fattat det rätt så ska det vara samma sak som vit schäfer. Hundar är inte riktigt mitt specialområde haha ;)
Caroline Matscheko

2015-07-01 / 21:01:10
BLOGG: http://russryttaren.blogg.se
Neapocalypse och tinkerhästen Clooney

sv, ja det kanske är stress.. Tycker dock inte jag känner mig så stressad! Har koll på allt, allt under kontroll och sådär. Har väl dock haft perioder under hösten t.ex då det var riiktigt stressigt men det är bra nu :)
Tack för tipset!

2015-07-01 / 21:44:40
BLOGG: http://neapocalypse.se
Vanessa Andersson

Ja! Atlas är jättefin :)

Svar: Verkligen :)
Caroline Matscheko

2015-07-01 / 22:12:25
BLOGG: http://vanessaandersson.se
Sandra

Wow så vacker! Och så snälla men busiga ögon!

Svar: Men eller hur! Han är ju knappt 1 år gammal så tänk när han växt till sig lite <3
Caroline Matscheko

2015-07-02 / 16:18:28
BLOGG: http://scoccosfideli.horseworld.se
Neapocalypse och tinkerhästen Clooney

sv; jaa jag hoppas det kommer gå bra! Känns ändå rätt i tiden, nu är han liksom INRIDEN och nu börjar utbildningen :D

2015-07-03 / 11:45:39
BLOGG: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback