Skriv under för bettlös hästsport

Idag är en mycket viktig tag hörni! Idag är nämligen sista chansen att skriva under för att bettlösa alternativ ska bli tillåtet på tävling, och det hoppas jag att ni vill göra.Varför? 
Jo, för att det gynnar så sjukt många av oss som har hästar som trivs bäst på bettlöst, eller bara alla som gillar att rida bettlöst även om hästen inte bryr sig märkvärt. Det här kommer inte påverka ekipage som använder sig av bett (möjligtvis bara positivt), och jag kan lova att ibland är kontrollen till och med större på bettlöst beroende på ekipage. 

Så slå ett slag för bettlös hästsport hörni! 

Jag tror och hoppas, att om det skulle bli tillåtet att tävla i bettlösa alternativ så skulle vi öppna dörrar oss ridfolk emellan. Det skulle inte bli samma "vi och dom" känsla, för vi skulle få möjligheten att mötas på samma ställe. 
Utbyta idéer, dela erfarenheter och inte gå runt och kalla varandra för "NH-töntar" och "tävlingsfreaks". 
Vi är inte så olik varandra alla gånger, och det vi (förhoppningsvis) har gemensamt är att vi alla vill våra hästar väl.  

Klicka HÄR för att komma till petitionen,
låt oss klara 2,500 underskrifter tills det skickas in imorgon! 

Turbo i vårat favorithuvudlag utan bett. Det kan ni köpa HÄR.


Lovisa

Hade missat att du startat ny blogg så jag blev jätteglad när jag hittade hit! :D

Svar: Åh vad gullig du är, tack! <3
Caroline Matscheko

2015-06-30 / 14:16:29
BLOGG: http://ponnyyfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback