Hur man inte gör tagelarmband

Nu är jag slut som människa, ärligt talat. Min fantastiska ADHD-hjärna hörde ordet valbo köpcentrum i morse och kopplade genast till att jag minsann skulle åka till panduro och köpa smyckesdelar. 
Sagt och gjort, jag höll till och med humöret när kvinnan som arbetade i butiken visade sig vara sjukt otrevlig.
Det är bra gjort för att vara jag, vanligtvis brukar jag kunna inbilla mig att det är mitt fel på något knepigt vis när människor är allmänt otrevliga (här vill jag slänga in ett tack till min otroligt bra medicin). 
Hur som, väl hemma tog jag fram de två tussar av Turbos svans jag hade sparat och satte igång med att göra ett armband. Jag var sjukt ambitiös ska ni veta, tänkte att det här skulle bli så himla fint. 
Flätar en av tussarna, men det blev så mycket småhår som stack ut att jag gav upp på den och lade den på ett ställe som jag aldrig kommer hitta igen. 
Satte igång med nästa och kommer till limningen, inser då att klämmorna är alldeles för stora. Fixar det med gummisnodd, och börjar limma fast grejerna. Då smular snoddarna helt plötsligt sönder?! 
Det hela slutade i katastrof och nu har jag inte ens material nog för att skicka in så att någon som vet vad hen sysslar med kan fixa det. Suuuuuck... 

Jag hoppas att ni i alla fall haft en fantastisk dag! 
 
Jag skäms. På riktigt. 




Sofie

Bra gjort att iallafall försöka :) Om jag skulle försöka tror jag ärligt talat det skulle se 1000 gånger värre ut :P Men man lär sig av sina misstag!
Kram

Svar: Haha säg inte det! Ja faktiskt, får testa med framtida hästars tagel och börja i tid då haha ;)
Caroline Matscheko

2015-06-30 / 21:12:39
BLOGG: http://ponnylycka.horseworld.se
Linnea T

Ser ju jättefint ut. Ge inte upp. Tycker du ska försöka igen :D !!

Svar: Haha tack, men ihoplimningen kan man diskutera... ;) Ska helt klart försöka när jag får möjlighet igen! Det var galet kul när det väl fungerade, synd bara att jag är sämst på att hantera misslyckanden haha..
Caroline Matscheko

2015-06-30 / 21:25:45
BLOGG: http://teamthuresson.blogg.se
Neapocalypse och tinkerhästen Clooney

Det är ju TANKEN som räknas <3 Tycker inte det var fult alls!

Svar: Tack Nea, det där med att tanken räknas är ju faktiskt sant :) Bättre lycka nästa gång helt enkelt!
Caroline Matscheko

2015-06-30 / 21:32:31
BLOGG: http://neapocalypse.se
Lovisa

Jag tycker inte alls det var fult! Mitt ser inte mycket bättre ut ska jag säga ;)
Men om du nu inte tycker det ser bra ut skulle man kanske kunna täcka över det på något vis? Typ med något band eller berlock eller något sånt tänker jag. I vilket fall tror jag inte det kommer synas så mycket ändå när du väl har på dig det, speciellt inte eftersom det är på "undersidan" eller vad man ska säga :)

Svar: Haha men ändarna är ju en katastrof! Att täcka över har jag faktiskt tänkt på, frågan är bara hur... Men berlock var riktigt smart, ska testa det. :D
Caroline Matscheko

2015-07-01 / 18:55:05
BLOGG: http://ponnyyfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback