På hästryggen igen

Nu har bloggen ekat tomt ett tag, ännu en gång. Jag verkligen avskyr det, det sista jag vill är att bloggen ska läggas på is och tyna bort så som den gjort många gånger nu. 
Men om jag ska vara helt ärlig, så måste jag väl ändå säga att det beror på den inre stressen den här gången. Den bara vägrar släppa. Jag som vanligtvis vet orsaken till alla mina "problem" känner mig nu för första gången maktlös. Visst har jag mina anledningar att vara ledsen och må dåligt, men det är inte så jag känner just nu. Det känns bara som att jag aldrig landar, jag tar mig sällan ro att göra de saker jag mår som bäst av vilka bland annat är att blogga. Detta trots sommarlovet, kan för mitt liv inte begripa hur det ens är möjligt! Jag har varit så bra på att ta hand om mig själv, ett resultat av diverse "lektioner" angående saken på DBT-gruppen. 
Jag var solklart bäst i gruppen på att göra sådant som jag mådde bra av. Det hände ofta att jag satte mig vid favoritsjön, lyssnade på musik, eller tog ett kort bad (det är bara skönt tills snakset man tagit med är slut). 

Det som hänt är i alla fall att jag har varit hundvakt två gånger, djurvakt två gånger och jobbat lite däremellan. Ingenting revolutionerande egentligen. Men jag har i alla fall ridit för första gången på 6 veckor nu! Det blev fem staplande steg på nordistravaren Messi som inte är inriden, bara för att kolla reaktionerna. Vi visste inte om han var inriden, men det tycktes inte så nu i alla fall. Oroa er inte, jag hade varit dit innan och kollat hans reaktioner på hängande, sadel etc. 
Det där med medryttarhäst verkar inte bli något av, och jag har inte bråttom att hitta något nytt nu faktiskt. Jag tänker att det kommer med gymnasiet, eller eventuellt med att min kompis Elin flyttar till stan och skaffar körkort så att vi kan åka till hennes stall. 

Kanske är det avsaknaden av hästar som skapar stressen? Så måste det nog vara. Tack bloggen, för att du löser mina problem åt mig!! 
Jag hoppas att ni hänger med hopplösa mig ännu, och att ni inte fann inlägget för urvattnat. 
PS, skriver jag dialektalt? (svar ja, stavade det dealektalt nyss) Hoppas alla här inne kommer norröver ifrån haha! DS
 
 
 


Amanda & ridtravaren Lilleman

Vad duktiga ni varit med hängande och sadelreaktion.
Jag kastar mig bara upp och håller i mig på de som är inkörda ordentligt ;P haha

Svar: Haha ja! Men han är så liten och rörelserädd så jag bestämde mig för att ta det ovanligt lugnt. Märktes att han behövde ha lite tillit, och jag är nog för feg för att bara kasta mig upp hehe ;)
Caroline Matscheko

2015-07-30 / 20:11:29
BLOGG: http://bagheeraomalley.blogg.se
Josefin Nilsson

Så fin bild! :)

Svar: Tack! Den får min pojkvän Frej cred för :)
Caroline Matscheko

2015-07-30 / 20:38:22
BLOGG: http://josefinnnilsson.blogg.se/
Sandra

Det är ju jättebra att ta det lugnt vid inridning så hästen känner sig helt bekväm med det. :)

Som svar på din kommentar skrev jag ett inlägg om varför Fidde inte blivit riden på 1.5 år, du kan läsa inlägget här: http://scoccosfideli.horseworld.se/2015/07/31/varfor-har-inte-fidde-blivit-riden-pa-1-5-ar/ :)

Svar: I regel ja, andra kan ju bara tappa tålamodet haha. ;) I alla fall när det gäller travare. Men Messi verkade tycka att uppgiften var rolig!

Checkar in direkt.
Caroline Matscheko

2015-07-31 / 12:07:16
BLOGG: http://scoccosfideli.horseworld.se
yllefilt.blogg.se

Ja så måste det vara, hästar är experter på att ta bort stress, de kräver sinnesnärvaro och lugn, jag hoppas du hittar det.

Svar: Så sant så! Och dom inger lugn också tycker jag. Lite som någon slags magiska varelser, haha :)
Caroline Matscheko

2015-07-31 / 13:25:35
BLOGG: http://yllefilt.blogg.se/
Linnea T

Vilken skön bild! Jättecharmig :D

Svar: Haha tack! Osminkat ansikte och ocharmig min till trots så tycker faktiskt jag också att den är lite charmig ;)
Caroline Matscheko

2015-08-01 / 21:38:36
BLOGG: http://teamthuresson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback