Full rulle

Det blev uppenbarligen inget bloggande igår. Jag och Frej lyckades nämligen släpa oss upp så sent som klockan två (...) igår så då var det bara att äta, jobba och sedan få hem Atlas. 
Efter att han kom var det total full rulle. Jag är lite "ny" med hela hundgrejen, växte upp med en blandrashund vid namn Sören och hade en låtsaspappa med jakthundar för ett par år sedan men nu har det varit hundtomt i fem år så Atlas lurar mig lätt som en plätt. Igårkväll var vi ut fyra gånger på ungefär tre timmar, varav en gång var han faktiskt nödig och de andra tre ville han bara leka med en pinne. 
Självklart, hunden ska ju aktiveras och lekas med. Men när klockan är elva på natten och en halvsovande släpar sig ur soffan i tron att hunden ska kissa så känner man sig grundlurad när den bara tar upp en pinne och springer 10 varv runt en. Men han är söt och jag börjar lära mig hans tricks! 
Kommer behöva aktivera honom något idag, men jag vet inte exakt vad vi ska göra... Han behöver hjärnstimulans, men är knappt ett år gammal och har haft lösa benbitar så alldeles för mycket motion är inte bra. Vad gillar ni att göra med era hundkompisar? 
 

Får försöka posta inläggen efter Atlas besök. Har på känn att jag har väldigt mycket att skriva om dom här dagarna! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback